Skip to content

Field Service

Microsoft Dynamics 365

Field Service

Microsoft levert geavanceerde planning, resource-optimalisatie en mobiele enablement mogelijkheden die organisaties onderscheiden door de klant in het middelpunt van het bedrijf te houden. Field Service, inclusief geavanceerde analyses, machinaal leren en de mogelijkheden van het Internet of Things, stelt organisaties in de buitendienst in staat om over te stappen van een kostbaar break-fix model naar een never-fail servicemodel.

Nadat een buitendienstorganisatie een serviceovereenkomst heeft gesloten met een klant, moet het werk dat volgt worden ingepland, gedocumenteerd, voltooid en betaald. Laten we eens kijken naar een aantal van onze hoogtepunten in dit proces.

Microsoft Dynamics 365

Dienstverlenings-
overeenkomsten

Traceer garanties tegen activa, geef inzicht in de voorwaarden en vervaldata.

Zorg ervoor dat service en facturatie in overeenstemming zijn met de garantie-eisen. Classificeer activa en volg de locatie, reparatiehistorie en onderhoudsschema’s.

Beheer de voorwaarden en geautomatiseerde verlengingen van contracten en Service Level Agreements.

Microsoft Dynamics 365

Planning & verzending

Identificeer en organiseer de beschikbare middelen per categorie om de werklast en de bronnen op een intelligente manier in evenwicht te brengen.

De vaardigheden van de technicus in overeenstemming brengen met de eisen van de werkopdracht.

Verkort de rijtijd door een planning op te stellen die rekening houdt met de geografie, de voorkeur van de klant, de beschikbaarheid en de SLA’s.

Microsoft Dynamics 365

Voorraadbeheer

Nauwkeurig volgen van de servicevoorraad op mobiele en fictieve locaties. Beheer updates en voorraadhistorie voor elke locatie, inclusief het updaten van de vrachtwagenvoorraad.

Geef mobiele toegang tot inventaris- en voorraadsinformatie.

Beheer inventarisinformatie voor deeltransacties zoals aanvragen, retourbevoegdheden voor materiaal, voorraadaanpassingen of overdrachten.

Microsoft Dynamics 365

Mobiel

Zorg ervoor dat de technici op tijd zijn dankzij het beste schema en de beste turn-by-turn rijrichting.

Krijg 360 graden klantenvoorkeuren en voorgeschiedenis en volg stap voor stap instructies over hoe u de taak in kwestie kunt voltooien.

Hiermee kan de technicus foto’s maken van het voltooide werk, de klanten aanmelden en zelfs de betaling innen.

Microsoft Dynamics 365

Aangesloten op de buitendienst

Detecteer, los problemen op en los ze op afstand op voordat de klant weet dat er een probleem is en stuur alleen een technicus op als dat nodig is.

Repareer, reinig of vervang onderdelen indien nodig in plaats van een preventief onderhoudsschema te handhaven.

Automatiseer het aanmaken van werkorders wanneer zelfherstellende stappen het probleem niet oplossen. Stuur automatisch de beste technicus.

Microsoft Dynamics 365

Klantgerichte ervaring

Houd de serviceactiviteiten bij, inclusief komende en eerdere afspraken en de zelfplanning via een klantenportaal.

Stuur automatische stem- en sms-berichten om klanten te herinneren aan komende afspraken via de Twilio API.

Weet wanneer je service kunt verwachten. Klanten kunnen het voertuig van de monteur, de foto en de real-time locatie zien terwijl ze onderweg zijn met behulp van een integratie met Glympse.

Microsoft Dynamics 365

Serviceanalyses

Maak gebruik van Dynamics 365 business apps en platform voor een sterke basis voor rapportage, integratie en analyse.

Begrijp de prestaties van het project, het team, de feedback en de behoefte van de klant om te zorgen voor een tijdig, budgettair leveringsmodel.

Identificeer trends, onderzoek wat-als-scenario’s en voorspel de resultaten om prioriteit te geven aan het dienstenaanbod, de ontwikkeling van vaardigheden en het overnemen van best practices.