Skip to content
Home / Nieuws / Microsoft Dynamics 365 / Wat is er nieuw in Microsoft Dynamics 365 voor Sales en wat onthouden we?

Wat is er nieuw in Microsoft Dynamics 365 voor Sales en wat onthouden we?

maxresdefault

Microsoft Dynamics 365 wave 2 – Sales

 

De 2020 release wave 2 voor het CRM-systeem van Microsoft Dynamics 365 voor sales stelt verkopers verder in staat om tegemoet te komen aan de toenemende voorkeur van kopers. Dit zorgt voor een vlotte en gestroomlijnde digitale koopervaring. Dit is vooral belangrijk en essentieel als we doorgaan op het digitale. Het richt zich ook op het vergemakkelijken en efficiënter maken van taken voor B2B-verkopers.

Er is veel om van te houden in de 2020 release wave 2 update, maar we hebben een aantal van onze favorieten voor u verzameld.

 

Hier zijn de hoogtepunten waar B2B verkopers op zullen willen letten:

Sales Accelerator

Sales accelerator helpt uw interne salesteam zijn dagelijkse werklast beter te beheren door het prioriteren van leads en opportuniteiten. Het is een evolutie van de traditionele verkoopervaring voor verkopers, die van een leadlijst naar een geprioriteerde wachtrij gaat. Sales accelerator versnelt de verkoopcyclus door het automatiseren van de belangrijkste verkoopfuncties, zoals het verzenden van op sjablonen gebaseerde e-mails naar klanten. Daarentegen integreert het ook diverse koperinformatie op één enkel scherm voor verkopers. Hierdoor besparen ze kostbare tijd en krijgen ze meer inzicht in de besluitvorming. De nieuwste release vergemakkelijkt automatische leadroutering, een betere ervaring en een verbeterde klantenbetrokkenheid met behulp van geïntegreerde e-mails.

 

Verbeterde Prognoses en Pipeline Inzichten

Dankzij deze functie stelt uw verkoopteam in staat om de gegevens en de intelligentie te verkrijgen die nodig zijn om top leads te identificeren en te prioriteren. De nieuwste release biedt verbeterde voorspellende intelligentie om complexe verkoopvoorspellingen af te handelen. Enkele hoogtepunten zijn multi-valutaweergaven, productgebaseerde prognoses, dagelijkse snapshots, drilldown en ondersteuning op basis van entiteiten. Geavanceerde prognose- en pipeline intelligence stelt uw verkoop binnendienst in staat om tijd en middelen te richten op de kansen die er toe doen, wat leidt tot een hogere productiviteit. Inzichten in intelligentiescores en voorspellende prognoses zijn in deze release verbeterd.

 

Verbeterde informatie over het gesprek met de klant

Conversatie-informatie biedt verkoopteams inzicht in de klant door het automatisch transcriberen van gesprekken en het analyseren van gesprekken op het gevoel van de klant en op het koopgedrag. Met behulp van de gegenereerde intelligentie kunnen verkopers kopers efficiënter naar een aankoop leiden. De nieuwste release integreert de gesprekken van Microsoft Teams rechtstreeks met de workflows van verkopers en CRM. Call transcribing maakt gebruik van verbeterde conversatie KPI’s om geavanceerde zakelijke inzichten te leveren.

 

Geavanceerde Relatie-informatie

Relatie-informatie stelt verkopers in staat om potentiële klanten te identificeren, met hen in contact te komen en diepere klantrelaties op te bouwen. Deze voorstudie maakt gebruik van verschillende parameters, zoals notitieanalyse, relatieanalyse, gesprekspunten en auto capture. Dit om doelgerichte resultaten te leveren voor bedrijven. In de laatste release is de auto capture functie geüpgraded naar een premium versie. Dit betekent dat het vastleggen van gegevens eenvoudiger, sneller en beter wordt voor verkopers.

 

Een nieuwe mobiele functie

Deze release wave 2 introduceert een intuïtieve mobiele functie voor verkopers. Deze functie maakt het gemakkelijker voor verkoopteams om toegang te krijgen tot klantinformatie en deze up-to-date te houden. Van toegang tot klantvergaderingen en details over leads tot toevoegingen na de vergadering. Elke verkooptaak is eenvoudig, efficiënt en sneller met de nieuwe mobiele functie.

Conclusie

Uit een studie van McKinsey & Company (VS) blijkt dat 80 procent van de ondernemingen waarschijnlijk zal overstappen op een digitale manier van kopen en verkopen. Het onderzoek toont aan dat verkopers een verbeterde digitale aankoopervaring leveren door het gebruik van betrouwbare, veilige en intuïtieve tools. De nieuwe mogelijkheden van Microsoft Dynamics 365 voor Sales stellen organisaties in staat om aan deze verwachtingen te voldoen.